Основни подаци о мени

Моја слика


Napisao sam knjigu recepata, pa pošto trenutno ne mogu da je objavim, odlučio sam da postanem bloger. Na blog-chef.blogspot.com nalaze se recepti iz moje neobjavljene knjige i novi svakodnevni recepti i ideje. Inače u stvarnom životu sam lekar. Pardon, sada sam internista.
My favorites

Moj predlog

субота, 16. новембар 2013.

Kačamak


























Nije baš kačamak. Ne znam da l' se ovo što sam napravio od palente zove kačamak. Svejedno, ovako pravim i kačamak od belog ili žutog kukuruznog brašna. Malo ga je teže skuvati da bude onako gladak i bez grudvica. Ja obično razmutim kukuruzno brašno u mlakoj vodi, pa onda pustim da lagano krčka, pri čemu odnos vode i brašna određujem onako, što bi rekli, odokativno. Da se vratim na palentu (to je mnogo jednostavnije, ali ne i ukusnije), za 4 osobe:


  • 200 grama palente
  • 800 ml vode
  • prstohvat soli
  • dve šake grubo izmrvljenog bajatog hleba
  • dve kašike prezle
  • šaka sitno naseckne dimljene slanine
  • prstohvat soli
  • prstohvat aleve paprike
  • 3 kašike maslinovog ulja



Vreme pripreme: oko 30 minuta.
Težina: srednje teško.

Stavite vodu da se zagreje. Dodate so. Neposredno pred ključanje polako sipate palentu i neprekidno mešate. Palenta je onako krupna i gruba, ne lepi se pa nećete imati problema da to skuvate glatko i bez grudvica. Trebaće vam 2-3 minuta. Odložite da se malo ohladi.



Za to vreme na maslinovom ulju propržite slaninicu, a onda i hleb i prezle. Pržite 15-20 minuta na nižoj temperaturi. Da ne zagori, da se lagano osuši i bude super-hrskav.



Sad kašikom vadite grudve palente i ubacujete ih u tiganj sa hrskavim hlebnim mrvicama; uvaljate ih u njih.

Da pogledamo i neke varijacije na temu - Dakle, ovo se može napraviti od palente, žutog ili belog kukuruznog brašna (što bi rekli sa "potočare"). Dalje, u sve se na kraju kuvanja može dodati 50-ak grama maslaca, a može i bez njega. To je već 6 kombinacija. Onda, ove mrvice se mogu napraviti sa maslinovim uljem, sa običnim suncokretovim uljem. Ali i sa svinjskom mašću. Pa kad odozgo narendate i neki dobar ovčiji sir...

Mogao bih tako u nedogled. Evo samo još jednog predloga. Napravite malo više ovog kačamaka, ne stavljajte maslac i ne koristite mast, tako ćete moći da ono što preostane poslužite hladno, kao prilog uz ručak. Recimo ovakve "Jednostavne lovačke šnicle".

http://blog-chef.blogspot.com/2012/12/jednostavne-lovacke-snicle.html


4 коментара: