петак, 3. мај 2013.

Leskovačka mućkalica


























Za 4 osobe:

  • 500-600 grama mesa (Jelo se može napraviti od bilo kojeg mesa - svinjetine ili junetine. Od bilo kojeg dela - buta, vrata, kremenadli... Ono što bi, ovo inače jednostavno jelo, moglo da učini posebnim je meso prethodno ispečeno na roštilju. Navodno je mućkalica i smišljena da bi se iskoristili ostatci od roštilja. To sam upravo i ja uradio, koristio sam 4 komada svinjskog vrata, prethodni dan spremanog na roštilju. Mislim da je ukusu ove mućkalice posebno doprineo način na koji je vrat spreman  (link: svinjski vrat 2). Da nisam imao ovaj svinjski vrat uzeo bih iz obližnje kafane 4 spremljena svinjska ražnjića, što je inače količina za dve osobe i od toga napravio mućkalicu za 4 osobe.)
  • 2-3 kašike ulja
  • dva srednja paradajza
  • dve paprike
  • dve manje glavice crnog luka
  • 4-5 čenova belog luka
  • 2 lovorova lista
  • kašika ljute tucane aleve paprike
  • kašičica slatke aleve paprike
  • kašičica biljnog začina
  • pola kašičice bibera
  • so po ukusu
  • šampinjoni (Ja nisam stavio. Video sam u nekim kafanama da i njih stavljaju.)


Vreme pripreme: oko 90 minuta.
Težina: lako.

Ovo je jedno od onih jela koja se sama spremaju. U pogodnu šerpu nalijete ulje. Dodate naseckan crni luk i pržite ga na srednjoj vatri dok ne dobije zlatno žutu boju.

Luk naseckajte krupnije ili sitnije, u zavisnosti od toga kako hoćete da vam izgleda jelo. Neki vole da sve bude sitno iseckano, pa onda jelo krčkaju 5-6 sati, da se sve sjedini. Gde je tu ekološka svest? Spremati jedno jelo 6 sati. Koliko je to energije. Osim toga ako malo pratite one poznatije kuvare videćete da većina vole da im se u završenom jelu raspoznaju sastojci. Dakle, ja luk i povrće seckam krupnije, a jelo krčkam koliko je moj deda nekada krčkao bećarac - dok  mast ne izbije na površinu. Za to van neće trebati više od sat i po. Naravno zavisi sve i od mesa. Ako koristite junetinu, trebaće vam minimum 2h.

Kad se luk malo proprži dodajte meso. Pržite 5-10 minuta. Dodajte naseckan beli luk, paradajz i papriku, alevu papriku  i ostale začine. Paradajz će da pusti dovoljno vode da omogući lagano krčkanje, na najtišoj vatri, narednih sat vremena. I to je to. Jednostavno.

Evo još nekih mogućnosti: 
  • dodati šampinjone
  • dodati čašu belog vina (Posebno ako radite sa junetinom pa vam treba duže krčkanje.)
  • dodati neki začin, poput majčine dušice ili bosiljka
  • šargarepa i celer



10 коментара:

  1. Znam za leskovačku mućkalicu, ali nisam znala da se baš ovako sprema, odlično mi izgleda ! Vjerujem da je zamišljeno da ide meso sa roštilja, i ovdje kod nas se na par mjesta u gradu može naći pravi leskovački roštilj.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ja je ne jedem u kafani. Kažu da tamo sakupe sve što je ostalo po tanjirima i da od toga prave mućkalicu. Kakvi smo, to mi ne zvuči nemoguće :)

      A možda je samo urbana legenda.

      Možda nekog interesuje, uskoro ću da počnem da pišem nešto o ishrani u dijabetesu.

      Избриши
  2. Leskovačku mućkalicu obožavam i skoro sam je jela kod prijateljice i prste smo lizali...ne sećam se tačno ali mislim da je ona koristila pečenu papriku..ovo tvoje jelo mi deluje njam... ako ikada izdaš knjigu/kuvar volela bih jednu kopiju, ako je moguće )

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala. Pečena paprika može samo da popravi ukus.
      Od knjige sam odustao. Makar od ovakve. Nadam se da ću pisati nešto za dijabetičare... Za sada samo proučavam... Kad imam vremena...

      Избриши
  3. Svaka cast izgleda super verovatno je i mnogo ukusno.
    MNOGO volim mućkalice,inače kod nas u Vojvodini sprema se i meso u dunstu na slican način!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala. Moj deda je Sremac. Iz Vitojevaca, jedno od lepših sela u Sremu. Jeo sam nekad nešto slično tamo...

      Избриши
  4. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  5. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши