среда, 15. мај 2013.

Ovčetina pod sačem

























Dobro, nije baš pod sačem. Ali bi mogla da bude. I nije baš ovčetina, više starije jagnje. Ovakva vrsta mesa se retko sprema. Može da ide ruku pod ruku sa najboljom divljači. Komplimenti za našeg dobavljača. 

Za 4 osobe potrebno:

  • oko 1,5 kg ovčetine (Ovo je zadnji deo od jednogodišnjeg jagnjeta. Prilično se razlikuje od mlade jagnjetine - po intenzivnijem mirisu; koji se nekome neće dopasti. Razlikuje se i od ovce - jer je mekše i lakše se sprema.)
  • kašika-dve ulja
  • oko800  ml vode (Ustvari dovoljno vode da skoro u potpunosti prekrije meso u šerpi i omogući dugo krčkanje na tihoj vatri.)
  • so i biber po ukusu
  • čaša crnog vina 
  • tri lovorova lista
  • tri čena belog luka
  • kašičica bibera u zrnu
  • 10-ak klekovih bobica
  • prstohvat ruzmarina
  • prstohvat majčine dušice


Vreme pripreme: ovo je spremano nešto više od 6h.
Težina: srednje teško.

Komadi mesa su dobro posoljeni i pobibereni. Poređani u pogodnoj šerpu sa debelim dnom i dobrim poklopcem. Poliveni sa malo ulja. Zaliveni vodom, da ih skoro u potpunosti prekrije. Šerpa poklopljena. Ringla na minimum (kod nas ima 1-2-3 i polovine) a ovo je uključeno na 0,5 u 7 i 30 ujutru. Ja sam ovaj deo prespavao. Ovako sam zatekao meso oko 12 h, znači posle 4 i po sata krčkanja. Meso otpada sa kostiju, voda se redukovala na polovinu. Savršeno.




Zašto sam napisao ovčetina ispod sača? Zato što bi bilo sjajno ovaj drugi deo pripreme završiti ispod sača. Mada, mislim da nisam pogrešio ni sa ovim zemljanim pekačem. Pekač je neke poznate nemačke marke. Kad sam tražio na internetu, našao sam njihov sajt sa savetima i brojnim receptima. Imaju svašta: prepelice, divlje zečeve, patke, domaći hleb... E ovo vala nemaju. Znači, sad sam meso odvojio od kosti i prebacio ga u taj pekač. Dodao sam i svu tečnost iz šerpe, a onda i vino, lovorov list, kleku, beli luk, ruzmarin, majčinu dušicu i biber u zrnu. Poklopio sam i stavio u rernu na 180 stepeni C još sat i po. 



Evo jedne ideje. Kupite junetinu, najbolje ribić. Spremite je kao ovčetinu u prvom delu teksta. Onda je odnesite u prirodu (to može da bude i dan kasnije) i spremite je kao u drugom delu teksta ali pod sačem. Sat, sat i po. Bolju "teletinu" ispod sača nećete nigde naći.


Odlučio sam se da danas uz ovu retku "divljač" probam mutno, nefiltrirano pivo od pšenice. Ali, ovo je samo uvod u priču o pivu. Dobio sam 4 različite boce nagrađivanih piva, londonske pivare Fulers. Sva su tipa - ale, različita od - lagera, koje ovde obično pijemo. Uz svako ide i preporuka za slaganje sa određenom vrstom hrane. Planiram da za svako napravim odgovarajući obrok i da ih tako predstavim. Ako se neko potrudio da ih donese čak iz Londona, nema smisla  da ih popijem za dva sata. Kao obično.



3 коментара:

  1. Odrasla sam u centralnoj Bosni, čuvena vlašićka jagnjetina mi je bila uvijek dostupna ali nikako nisam uspjela da se naviknem na taj ukus. Najviše mi se svidio kraj recepta, uzeti junetinu umjesto jagnjetine, ko poručeno za mene. Jedino sač nemam a zemljani pekač kupujem već 5 godina, ili su mi prejeftini pa sumnjam u njihov kvalitet, ili su preskupi da ih mogu kupiti.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. E vidiš, ovaj pekač košta 40$ na Amazonu. Nemački je. Mnogo dobra stvar. Kupljen je kod nas na buvljoj pijaci kod azilanata-povratnika za 3-4 eura.

      Inače, glavna namena mu je pečenje hleba. Moram to da probam.

      Избриши
  2. Recept imate a za planinsko jagnje sa izrazenim mirisom i aromaticnim ukusom mozete da se obratite meni. Isporuka u Bg
    0600765200
    Nemanja

    ОдговориИзбриши