понедељак, 13. мај 2013.

Musaka od plavog patlidžana

























Con esta receta participo en el Reto de Septiembre de Cocineros de Mundo en Google+ en el apartado de Salado.

http://cocinerosdelmundodegoogle.blogspot.com.es

Za 4 osobe:

  • 600 grama mlevene junetine (Ili pola junetina pola svinjetina. Kao zdravije je ako je samo junetina.)
  • 4 plava patlidžana, srednje veličine (Oljuštim ih, iseckam na kolutove. malo posolim i ostavim tako jedan sat. Uvek ovako pripremim plavi patlidžan, bilo da služim grilovano povrće, ili salatu od plavog patlidžana, ili ga pohujem...)
  • dve manje glavice crnog luka, sitno iseckane
  • dva čena belog luka, sitno iseckana
  • 4-5 kašika maslinovog ulja
  • 5 kašika paradajz pirea
  • so i biber po ukusu
  • pola kašičice aleve paprike
  • kašika suvog peršuna
  • pola kašičice narendanog muskatnog oraha
  • malo majčine dušice
  • 50 ml crnog vina (Ja sam koristio svoju, domaću Frankovku. Nasuo sam pola litre, 50 ml za u jelo, a ostalo - zna se!)
  • 4 kašike parmezana
  • 50-100 ml neutralne pavlake
  • 50-100 grama narendanog kačkavalja (Ja nisam imao, ali obično stavim.)


Vreme pripreme: oko 2 sata.
Težina: srednje teško.


Eto kako to izgleda gotovo. A sada da malo pojasnim postupak. Plavi patlidžan ste pripremili kao što sam gore opisao. Ostaje da ga prelijete sa malo maslinovog ulja i izgrilujete. Po 5 minuta sa obe strane, samo da porumeni (može malo i da pocrni).

Ovo jelo je do sada spremao moj otac. Isprobali smo više kombinacija. Počeli smo sa plavim patlidžanom koji se prethodno pohuje (brašno i jaja, pa prženje), pa smo prešli na patlidžan koji se samo uvalja u brašno i onda proprži; preko ovog grilovanog, do patlidžana koji se samo iseče i poređa sa mesom. Zaključili smo da je musaka najbolja sa patlidžanom prethodno posoljenim pa grilovanim sa malo maslinovog ulja. 

Sada spremite meso. Najpre u tiganju zagrejete par kašika maslinovog ulja. Zatim na srednjoj vatri pržite luk, dok ne dobije zlatnu boju. Pa dodate meso. Pržite 10-ak minuta i dodate: so, biber, alevu pariku, majčinu dušicu, dosta muskatnog oraha, paradajz pire, beli luk i malo crnog vina. Neka krčka još pet minuta.

Sada u zemljanu posudu za pečenje u rerni (ili u staklenu-vatrostalnu) ulijete malo maslinovog ulja. Poređate jedan red patlidžana, pa polovinu mesa. Zatim još jedan red patlidžana i drugu polovinu mesa. Zavrđite slojem patlidžana. Sad sve zalijete neutralnom pavlakom, narendate malo kačkavalja, dodate parmezan i još malo muskatnog oraha.

U rernu na 200 stepeni C  sat vremena pokriveno. Zatim sklonite poklopac (ili foliju) pa samo zapečete gornji sloj, 5-10 minuta na 250 stepeni C.
















Uz ovo mi sjajno ide dzadziki salata. Izmešamo:
  1. pola kiselog mleka i pola pavlake, dobro umućenih sa dve-tri kašike maslinovog ulja
  2. prethodno narendan i posoljen krastavac treba da stoji jedan sat, pa da se dobro iscedi
  3. dva sitno seckana čena belog luka
  4. so, biber i origano
  5. može grubo naseckan pistaći
  6. ja sam dodao i malo svežeg origana





6 коментара:

  1. Dobra ideja ovo sa grilovanjem,. Kad se pohuje, tj przi, meni bude premasno. Ima dosta posla, ali je ukusno.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pa da, pravili smo u početku sa pohovanim patlidžanom i nekako je "teška".

      Избриши
  2. Odlicno izgleda sve zajedno. Ova zdjela za pecenje ti je super lijepa :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. A, šta kažeš? Inače zemljanih posuda za pečenje ovde ima na svakom koraku, sve domaća radinost. A meni zapalo da se mučim sa ovom nemačkom :))

      Inače ovi - Romertopf, imaju svoj sajt, sa savetima i receptima. Najbolji je hleb.

      Mama ju je naravno kupila na buvljaku kod azilanata povratnika. Za sitne pare. Kao i tiganj.

      Избриши
  3. Iskreno, kad ispohujem patlidžan, radije ću od mesa napraviti faširane šnicle i tako jesti. Mnogo mi je komplikovano prvo pohovati pa slagati musaku. Najviše volim to da kažem starim domaćicama koje me uvjeravaju da je samo tako dobro i nikako više. Ne grilujem patlidžane, pečem ih u rerni na pekarskom papiru, s tim da sam ih prethodno, sa četkicom premazala uljem, sasvim malo.
    Na patlidžan sam bila sasvim zaboravila, tek prošle godine na kraju sezone, počela sam da ga ponovo otkrivam.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mislim da su od ovih koje sam pomenuo najbolje grilovane. Jedino što bih prihvatio umesto njih su ove iz rerne. Dobra ideja. Jednostavna. Hvala.

      Избриши