недеља, 10. март 2013.

Vešalica & najbolji krompir

























Pork fillet & The best potato. English translation at the bottom of the page.

Dobro, nije baš vešalica. Malo je bolje od vešalice. Ovo je svinjski file, vešalica se mislim pravi od buta. Ovo je mekše i sočnije. 

Za dve osobe:

  • parče svinjskog filea od oko 400 grama
  • so, biber po ukusu
  • dve kašike maslinovog ulja


Krompir:

  • 4 krompira srednje veličine (Ja sam koristio slatki krompir, ali recept se odnosi i na običan krompir)
  • 3-4 kašika maslinovog ulja
  • 2-3 čena belog luka
  • kašičica sveže majčine dušice i malo svežeg origana (Nećete pogrešiti ni sa sušenim začinima, bosiljkom ili ruzmarinom)
  • so i biber po ukusu
Vreme priprme: 40-ak minuta.
Težina: srednje-teško.


Svinjski file razrežete uzduž na dva dela. Svaki deo dobro izlupate i istanjite kuvarskim čekićem. Posolite, pobiberite i pralijete maslinovim uljem. Ostaje samo da ih ispečete na gril tiganju ili roštilju. Treba im svega 10-15 minuta. Uz samo jedno okretanje. 





Dobro, možda nije najbolji krompir. Ali evo, objasniću šta sam hteo da kažem u naslovu. Krompir sa maslinovim uljem, belim lukom i začinskim travkama nije ništa novo. U jednom od prvih postova koje sam stavio na ovaj blog imam baš jedan takav krompir. Oljušten, pečen u rerni i onda pred kraj dodat beli luk, bosiljak, ruzmarin... dobro preliven maslinovim uljem i vraćen u rernu na još 5 minuta. Dalje, sto puta sam gledao Džejmija Olivera koji prvo skuva krompir, onda ga ovako začini i kratko zapeče u rerni. I sad dolazimo do ovog "najboljeg" recepta. Video sam ga od nekog holandskog kuvara sa TV-a. Postupak:
  1. dobro operete krompir i izbockate ga viljuškom
  2. ubacite ga u mikrotalasnu pećnicu na maksimalnu jačinu, nekih 10-11 minuta
  3. za to vreme spremite beli luk i začine; zagrejete 3-4 kašike maslinovog ulja (najbolje u teflonskom tiganju)
  4. oljuštite krompir, iseckate ga na krupnije komade i ubacite u tiganj
  5. pržite na jakoj vatri 5 minuta, da lepo pocrveni i dobije hrskavu koricu
  6. pred kraj prženja dodate seckani beli luk i začine
Osim što dobijete krompir ultra-brzo (15 minuta) i što je savršenog ukusa, dobijete i mogućnost da koristite mikrotalasnu pećnicu. Ja sam do sada u svojoj spremao kokice i grejao vodu za kafu. Oduševljen sam novom mogućnošću.

Slobodno koristite običan krompir i začine po ukusu. Jedino bih insistirao na devičankom maslinovom ulju i belom luku.


















Pork fillet & The best potato

Cut pork tenderloin lengthwise into 2 pieces. Every piece should be beaten and flatten with a cooking hammer. Then seasoned with salt, pepper and olive oil. And baked onto a grill pan. Both sides for 7-8 minutes.

Now, The best potato. Maybe not The best, but very tasteful and yet easy to make. I used sweet potato, but regular potato can be used as well. 

  1. Important! Stab your potatos with the fork many times. So it wont explode. 
  2. Put it in the microwave oven, say 4 potatos 10-12 minutes at maximum strenght.
  3. Peel the skin off. Cut them into cubes. 
  4. Fry this cubes in a no-sticking pen with a little bit of olive oil. At a high temperature for about 5 minutes, to make them golden brown and crispy. 
  5. Just before the end add some chopped garlic and some origano and thyme. Maybe some basil. Fry for 1 more minute. Salt and pepper to a taste.



















5 коментара:

  1. Često radim krumpir na ovaj način i zaista je odličan. Primjetila sam da naše kuharice, ex-Yu, uopće ne koriste mikrovalnu. Imam je već skoro 20 godina i preporodila sam se od kada je imam.
    Ovo je odlično za dobar nedjeljni ručak.

    ОдговориИзбриши
  2. Moram priznati da mi je drago da si odmahnapisao "nije baš vešalica" jer zadnje sjećanje na vješalicu naručenu u restoranu gdje je kako su rekli najbolji roštilj u gradu i nije mi prošlo tako dobro. Stoga ću se držati tvoje kombinacije i sa ovim odličnim krompirom rado ovo servirati i kod mene za ručak !

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ma pusti vešalice. Mada ovde kod mene u komšiluku imaju sjajan način. Obmotaju je kačkavaljem i šunkom i nakraju maramicom (skramom). Onda budu savršene, ali nije lako nabaviti skramu.

      Избриши
  3. E svaka ti čast. Koristim mikrotalasnu preko 20 godina (ovo mi je treća) ali nisam znala za ovakav način spremanja krompira. Čim stignem kući isprobavam.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Probaj svakako. Ja sam se oduševio. Ne krompirom, jer sam već spremao par sličnih varijanti, nego upotrebom mikrotalasne pećnice. Do sad sam je koristio samo za kokice.

      U stvari ka bolje razmislim, i ovaj slatki krompir je pun pogodak.

      Избриши